Hooks - Horogra akaszt!

Ha fontos neked, hogy kézzel, egyedi, újrahasznosított anyagokból készül, ha lázba hoz a fonalak tapintása, rabul ejt a színek kavalkádja, ha valami különlegesre vágysz... Ugyanilyen színesen válogatom össze mindazt, ami egy nőt igazán érdekel!

"Könyv, toll, tinta, ceruza, rontom-bontom..."
A nagy tanszermustra - Mi kerül a táskába?

Hétfőn bizony becsöngetnek... ismét... nekem immár harmincnegyedik éve... Gyerekként is imádtam a nyári szünetet, felnőttként sokkal inkább, anyaként pedig pár éve engem is jobban frusztrál a szeptember eljövetele. Olyan könnyen megszokják a gyerekek a reggeli lustizást, a mindennapos szabadságot, a folyamatos játékot, kikapcsolódást és olyan nehezen megy a visszaállás. Egy nagyon picit kedvet kapnak az iskolához, amikor az új tanszereket kézbe veszik, ilyenkor néha még az a mondat is kicsúszik a szájukon, hogy "na jó, egy kicsit azért várjuk a sulit...", de ez az érzés igencsak tiszavirág-életű. 

20180901_171637.jpg

Ico vastag filctoll és ecsetirón

Jó néhány tanévkezdést éltem már meg gyerekként, tanárként, anyaként egyaránt és annyi eszközt használtam,  próbáltam, teszteltem. Tudom, hogy nagyon sokan mérlegelnek ilyenkor és rengeteg családban gondot okoz a tanévkezdés. Én is sokszor gondolkodtam, hogy vegyek-e méregdrága szuper írószereket - és rettegjek, hogy vajon hányadik napon válnak köddé -, vagy vegyek olcsóbb dolgokat, ami egyáltalán nem minőségi eszköz. Így szinte garantált, hogy a silány minőségű tollakkal, ceruzákkal esztétikai szempontból is silány munkák születnek, és használhatatlanságuk miatt újabb vásárlásra kényszerülök. 

A sok éves tapasztalat nyilvánvalóvá teszi, hogy meg kell találni az arany középutat. Az idei tanévben a SÜNI ICO termékeire tettem a voksomat. Több szempontból is szeretem ezeket az eszközöket: egyfajta nosztalgikus emlék köt a Sünis termékekhez, hisz valamikor, gyerekkoromban nem igazán lehetett másféle füzetet kapni, csak a magyar gyártó füzeteit. A másik szempont pedig épp az, hogy magyar termékekről beszélünk. Ugyanakkor tanárként és szülőként is tapasztaltam, hogy legyen szó füzetről, papírról, tollról, ceruzáról, minőségi munkát adhat ki gyermekünk a kezéből, ha ezekkel az eszközökkel dolgozik, arról nem beszélve, hogy a Sünis termékek ár-érték arányban is teljesen megfelelőek.

40628770_2662618637296489_5069133845433942016_n.jpg

Iskolánként változó, hogy kapnak-e a gyerekek tanszerlistát, vagy sem, több helyen azt is megmondják, hogy pontosan melyik gyártó tolla, ceruzája, festéke kerüljön a táskába. Sorra vettem, hogy mivel készülünk mi az idei sulis évünkre.

Azért a rajzdobozzal kezdem, mert - bár nem rajztanár vagyok - valósággal felvillanyoztak a csodálatos rajzeszközök, a színek, a textúrák. Az az igazság, hogy mai napig mindig mindent kipróbálok, nem csupán a tesztelés miatt, hanem mert örömöt okoz, akkor is, ha a végeredmény valóban inkább gyerekmunkához hasonlít. Ezért maradok a horgolásnál, hisz ehhez megvan a kézügyességem, s maximálisan kiélhetem a színekkel és anyagokkal kapcsolatos rajongásomat. 

20180901_161127.jpg

A rajzdobozba szükséges egy vízfesték, mi átlátszó, lezárható tetős 12 színűt választottuk. Korábban volt már egymásba építhető korong alakú sok-sok színnel, de visszatértünk ismét a jól bevált klasszikushoz. Tavaly is ilyet vásároltunk a nagyobbik gyerekemnek a felső tagozat első évére, s úgy látom, a célnak tökéletesen megfelel. Nem mondhatnám, hogy a festegetés a fiaim hobbikja, így még azt is megkockáztatom, hogy ez a gombfesték végigkíséri őket nyolcadikig, feltéve, hogy vigyáznak a rajzos dobozra. Van hozzá egy lezárható ecsettál, és festett nyelű ecsetkészlet változó méretű ecsetekkel.

A tempera is a rajzfelszerelés része. Azért választottunk tégelyeset, mert a fiúk előszeretettel kinyomkodták a tubusból, így pedig visszazárható tetővel remélhetőleg később fog elfogyni. Kaptak hozzá egy kis műanyag festékpalettát, ha higítani kellene.

20180901_161341.jpg

12 színű filctoll is belekerül, a szintén klasszikusnak mondható Rostirón, és amiért odavagyok, a 12 darabos, de 24 színű színesceruza (Double duo), kis helyet foglal, mégis rengeteg színt tartalmaz. Mivel sokszor kell prezentációt készíteni több tárgyból is, nekem pedig tanárként szintén szükséges egy-egy projekt alkalmával, itthonra tartogatunk egy 24 színű filckészletet, egy 18 darabos, de 36 színű szintén Double duo színesceruzát és egy 24 színből álló Ecsetirónt. Utóbbit talán én szerettem volna nagyon, a rajzolni szerető lánykáknál láttam az iskolában és nagyon szerettem volna egyet, teljesen más élmény vele a színezés, inkább pingálásnak mondanám, hisz valóban ecsetszerű.  Ugyanez vastag, úgynevezett XXL méretben is a dolgozóasztalon várja, hogy kiélhessem a kreativitásom.

Olajpasztell krétát is teszünk a dobozba, 12 színnel. Ezt is az iskolában próbáltam, másképp viselkedik, mint a zsírkréta, s mivel annak minden darabja a tavalyi évről egész darabokban hazatért, úgy gondoltam, most kipróbáljuk az olajpasztellt.

20180901_162601.jpg

Nem fér bele a dobozba, de beadandó a rajzlap, műszaki rajzlap, írólap. Famentes a leggyakoribb elvárás. Írólapokat én is használok a magyarórákon, így találkoztam már teljesen használhatatlan gyártmányokkal, van olyan, amelyikre egyszerűen írni sem lehet. Fillérekért dobálják utánunk, de maximum csomagolónak felel meg - méretéből adódóan néha még annak sem... Itt is a Sünit preferálom. Nem csúszik rajta sem a ceruza, sem a toll.

 ico.jpg

A Süni Ico és az Ico Student termékek a legtöbb írószerboltban megtalálhatóak, könnyen elérhetőek és az áruk nem veri a csillagos eget. Ideális választás.

Következő bejegyzésemben belesünk az iskolatáskába és a tolltartóba.

Nézz szét a weboldalamon,

... ha egyedi táskát szeretnél

... ha a kézzel készült termékeket kedveled

... ha szereted a színeket, formákat

... ha környezettudatos vagy

... ha te is valami különlegesre vágysz!

 

Hooks - Szeretettel horgolok rád!

www.hooks.hu

https://www.facebook.com/HOOKS.CROCHET.HANDMADE/

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, jelezd, ha megosztod, megköszönöm! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hooks.blog.hu/api/trackback/id/tr1914215321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hooks - Horogra akaszt!

Alapvetően 100% handmade táskákat, ékszereket és egyéb kiegészítőket készítek. Elsősorban a horgolás, a design, az alkotás öröme témakörén belül, de általános iskolai tanárként helyet kap a stresszoldás, relaxáció, iskolai problémák, gyerekprogramok, pedagógia, nőként pedig a szépségápolás, énidő, háztartás, környezetvédelem... Minden, ami egy nőt, anyát, feleséget érdekli!

Friss topikok

süti beállítások módosítása